Ta króciutka książka (zaledwie 90 str. i 1h11 min w audiobooku) niesie za sobą bardzo potężny przekaz dotyczący zmian w naszym życiu i biznesie.

Książka to opowieść o 2 myszach (Nosie i Pędziwietrze) i 2 małych (miniaturowych) ludziach (Zastałku i Bojku). Myszy i ludzie żyją we wnętrzu labiryntu i poszukują tytułowego sera. Labirynt to metafora życia. Tak jak ser – na pierwszy rzut oka chodzi o pokarm, ale czytając książkę orientujemy się, iż chodzi o coś więcej. Ser jest metaforą tego do czego dążymy, szczęście, pieniądze, zdrowie, etc.

Myszy i mali ludzie w pewnym momencie historii tracą swój ser. Ich reakcję na tę sytuację są jednak diametralnie różne. Nos błyskawicznie wyczuwa zmiany, a Pędziwiatr szybko podejmuje działania. Zastałek wszystkiemu zaprzecza i nie dopuszcza możliwości jakichkolwiek ewolucji, z kolei Bojek uczy się, jak się do nich przystosować.

Ta krótka historia idealnie pokazuje różne reakcje ludzi na zmiany. Zmiany, które w czasach epidemii i kryzysu gospodarczego są nieodzowną częścią naszej rzeczywistości.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.